1.Креативен наслов и привлечна слика.
Насловот и сликата се првите работи што читателот ги приметува. Тие одлучуваат дали тој ќе ја прочита статијата или не.
Насловот секогаш треба да ја опишува статијата, но никогаш да не ја „октрива“.
Можете да користите мали трикови со малку „лажење“. Ако веста е дека PayPal е можно да ја потврди Македонија, во насловот може да гласи „PayPal достапен и во Македонија“ - ова не е лага, информациите (или шпекулациите) гласат дека пајпал ќе биде достапен и во Македонија.
Не е препорачливо да се обраќате на читателот во насловите, па дури и во статиите. Пример: Што се случи со Обама вчера? Погледнете сами/Дознајте сами/ Погледнете што се случи со Обама...
Никогаш не ставајте смајлиња или други знаци ако не се потребни. Смајлињата доликуваат на несериозност, па дури и кога се работи за хумористична статија или видео/шега. Знаците како *^~ никогаш не ги пишувајте, освен кога тие се дел од име.
Пишувајте го насловот со точни интерпукциски знаци и граматички правила. Не користете повеќе извичници или прашалници на крајот од насловот за да привлечете повеќе внимание.
Сликата, исто како и насловот треба да ја опишува статијата, но не и да ја открива. Ако е потребно, заматете или покријте го делот што мислите дека ја открива статијата.
Секогаш користите слики со слични бои. Кога се измешани секакви бои во една слика, сликата привлекува внимание, но не позитивно. А таквите слики најчесто алудираат на несериозност.
Доколку се работи за вест како „PayPal достапен и во Македонија“, сликата не е препорачиво да биде логото од PP. Можете да поставите монитор на кој ја има страната на PayPal и некаде на неа македонското знаме.
2.Содржина и структура на статијата.
Сите ја користат, а и препорачливо е да се користи Пирамида структурата. Почнувате од најважните/најинтересните кратки факти па се „спуштате“ кон помалку важните.
Водете се според петте прашални зборови: Кој, Што, Каде, Кога, Зошто, Како - не мора во овој редослед. Запомнете на прашањето Зошто да не одговарате со ваше лично мислење.
Секогаш бидете објективни. Мислењата во вестите ни малку не се препорачливи, иако ова правило никој од нашите медиуми не го почитува. Вашето мислење можете да го додадете на крајот од веста, но јасно да нагласите дека тоа е само ваше мислење.
Користете што е можно повеќе цитати од професионалци или интервјуирани луѓе за да ги поткрепите фактите или вестите во статијата.
Делете ги статиите во параграфи. Препораливо е по две до три реченици во еден параграф.
Бидете кратки и блиску до наслвот. Никогаш не избегнувајте од темата. Текстот треба да биде краток - но со многу информации. Не е пожелно да се користат непотребни зборови или повеќе придавки само за да се зголеми текстот.
Користете публицистички стил, професионален речник - но не користете зборови што пошироката јавност не би ги разбрала.
Најбитното, што мислам дека 90% од .мк порталите не го „фермаат“ е да не преведувате или копирате статии од други портали. И доколку би копирале, обавезно наведете извор од каде сте го копирале тоа.
Пишете и вие ако имате совети. Не е добра сликата што ја прават .мк порталите. Кој од кој копира, кој од кого преведува, кој користи по 2-3 смајлиња во наслови...
Насловот и сликата се првите работи што читателот ги приметува. Тие одлучуваат дали тој ќе ја прочита статијата или не.
Насловот секогаш треба да ја опишува статијата, но никогаш да не ја „октрива“.
Можете да користите мали трикови со малку „лажење“. Ако веста е дека PayPal е можно да ја потврди Македонија, во насловот може да гласи „PayPal достапен и во Македонија“ - ова не е лага, информациите (или шпекулациите) гласат дека пајпал ќе биде достапен и во Македонија.
Не е препорачливо да се обраќате на читателот во насловите, па дури и во статиите. Пример: Што се случи со Обама вчера? Погледнете сами/Дознајте сами/ Погледнете што се случи со Обама...
Никогаш не ставајте смајлиња или други знаци ако не се потребни. Смајлињата доликуваат на несериозност, па дури и кога се работи за хумористична статија или видео/шега. Знаците како *^~ никогаш не ги пишувајте, освен кога тие се дел од име.
Пишувајте го насловот со точни интерпукциски знаци и граматички правила. Не користете повеќе извичници или прашалници на крајот од насловот за да привлечете повеќе внимание.
Сликата, исто како и насловот треба да ја опишува статијата, но не и да ја открива. Ако е потребно, заматете или покријте го делот што мислите дека ја открива статијата.
Секогаш користите слики со слични бои. Кога се измешани секакви бои во една слика, сликата привлекува внимание, но не позитивно. А таквите слики најчесто алудираат на несериозност.
Доколку се работи за вест како „PayPal достапен и во Македонија“, сликата не е препорачиво да биде логото од PP. Можете да поставите монитор на кој ја има страната на PayPal и некаде на неа македонското знаме.
2.Содржина и структура на статијата.
Сите ја користат, а и препорачливо е да се користи Пирамида структурата. Почнувате од најважните/најинтересните кратки факти па се „спуштате“ кон помалку важните.
Водете се според петте прашални зборови: Кој, Што, Каде, Кога, Зошто, Како - не мора во овој редослед. Запомнете на прашањето Зошто да не одговарате со ваше лично мислење.
Секогаш бидете објективни. Мислењата во вестите ни малку не се препорачливи, иако ова правило никој од нашите медиуми не го почитува. Вашето мислење можете да го додадете на крајот од веста, но јасно да нагласите дека тоа е само ваше мислење.
Користете што е можно повеќе цитати од професионалци или интервјуирани луѓе за да ги поткрепите фактите или вестите во статијата.
Делете ги статиите во параграфи. Препораливо е по две до три реченици во еден параграф.
Бидете кратки и блиску до наслвот. Никогаш не избегнувајте од темата. Текстот треба да биде краток - но со многу информации. Не е пожелно да се користат непотребни зборови или повеќе придавки само за да се зголеми текстот.
Користете публицистички стил, професионален речник - но не користете зборови што пошироката јавност не би ги разбрала.
Најбитното, што мислам дека 90% од .мк порталите не го „фермаат“ е да не преведувате или копирате статии од други портали. И доколку би копирале, обавезно наведете извор од каде сте го копирале тоа.
Пишете и вие ако имате совети. Не е добра сликата што ја прават .мк порталите. Кој од кој копира, кој од кого преведува, кој користи по 2-3 смајлиња во наслови...